Swilkenbridges DNA.

Mod

 

Ödmjukhet

 

Passion

 

Ansvar

Vi vågar utmana oss själva och vår omgivning samt ser det som en möjlighet till utveckling.

 

Vi vill förstå vår omgivning och prestigelöst bemöta den med en ärlig och respektfull inställning.

 

Vi älskar försäljning och känner en stolthet och glädje i det vi åstadkommer.

 

Vi känner respekt och ansvar för varandra och de uppdrag och utmaningar vi ställs inför.

Swilkenbridges DNA.

VI STÅR FÖR MOD Vi vågar utmana oss själva och vår omgivning samt ser det som en möjlighet till utveckling. 

ÖDMJUKHET Vi vill förstå vår omgivning och prestigelöst bemöta den med en ärlig och respektfull inställning. 

PASSION Vi älskar försäljning och känner en stolthet och glädje i det vi åstadkommer. 

ANSVAR Vi känner respekt och ansvar för varandra och de uppdrag och utmaningar vi ställs inför.

PER BERGSTRÖM

JAG BRINNER FÖR AFFÄRER Det är också viktigt att de människor som jag jobbar med ska ha liknande värderingar som jag – ”hel & ren” är uttrycket jag använder. Efter 7 år i sportbranschen (Tretorn, Puma, Dunlop & Slazenger) så har jag jobbat med försäljning och media (Airtime/ MTG TV, TV4 och MedEnt) i 17 år. De senaste 11 åren har jag tillsammans med mina partners startat och byggt en rad bolag där Swilkenbridge AB är och har varit moderbolaget. Utöver detta så är Glädje något jag söker i både nya affärer och kontakten med nya människor!

OLA HEFFLER

VISIONÄR DOER Efter 3 år i sportbranschen så tog jag klivet över till media (Airtime/ MTG TV och DoubleClick) och fick möjlighet att lära mig olika medier, positioner och roller (VD, försäljningsdirektör, försäljningschef, säljare, sponsringschef, Business Development Director mm). De senaste 11 åren har jag tillsammans med tidigare kollegor från sport- och mediabranschen startat och byggt en rad bolag där Swilkenbridge AB är och har varit moderbolaget. Min styrka ligger i visionärt tänkande och genomförandet. Min ledarstil som fungerar i FIROs tre faser (tillhöra, rollsökning och samhörighet).

FREDRIK IVANSSON

MIN FRAMGÅNGSFORMEL Efter att utbildat mig till marknadsekonom har jag arbetat i nära 20 år inom mediebranschen (Dagens Industri, Veckans Affärer, TV4 och HD-Sydsvenskan). Först som säljare och därefter i roller som försäljningschef och försäljningsdirektör. Utifrån min erfarenhet har jag skapat min egen formel för att nå framgång ”Fokus, Struktur & Passion”. Mina styrkor kommer utifrån min drivkraft att göra affärer, ledarskap och relationer. Nu har jag tagit nästa kliv och blivit delägare i Swilkenbridge. Där jag tar med mig min kunskap för att tillsammans med Ola och Per bygga och utveckla nya bolag

PER BERGSTRÖM

JAG BRINNER FÖR AFFÄRER Det är också viktigt att de människor som jag jobbar med ska ha liknande värderingar som jag – ”hel & ren” är uttrycket jag använder. Efter 7 år i sportbranschen (Tretorn, Puma, Dunlop & Slazenger) så har jag jobbat med försäljning och media (Airtime/ MTG TV, TV4 och MedEnt) i 17 år. De senaste 11 åren har jag tillsammans med mina partners startat och byggt en rad bolag där Swilkenbridge AB är och har varit moderbolaget. Utöver detta så är Glädje något jag söker i både nya affärer och kontakten med nya människor!

OLA HEFFLER

VISIONÄR DOER Efter 3 år i sportbranschen så tog jag klivet över till media (Airtime/ MTG TV och DoubleClick) och fick möjlighet att lära mig olika medier, positioner och roller (VD, försäljningsdirektör, försäljningschef, säljare, sponsringschef, Business Development Director mm). De senaste 11 åren har jag tillsammans med tidigare kollegor från sport- och mediabranschen startat och byggt en rad bolag där Swilkenbridge AB är och har varit moderbolaget. Min styrka ligger i visionärt tänkande och genomförandet. Min ledarstil som fungerar i FIROs tre faser (tillhöra, rollsökning och samhörighet).

FREDRIK IVANSSON

MIN FRAMGÅNGSFORMEL Efter att utbildat mig till marknadsekonom har jag arbetat i nära 20 år inom mediebranschen (Dagens Industri, Veckans Affärer, TV4 och HD-Sydsvenskan). Först som säljare och därefter i roller som försäljningschef och försäljningsdirektör. Utifrån min erfarenhet har jag skapat min egen formel för att nå framgång ”Fokus, Struktur & Passion”. Mina styrkor kommer utifrån min drivkraft att göra affärer, ledarskap och relationer. Nu har jag tagit nästa kliv och blivit delägare i Swilkenbridge. Där jag tar med mig min kunskap för att tillsammans med Ola och Per bygga och utveckla nya bolag.

VÅR HISTORIA

SWILKENBRIDGE AB GRUNDADES 2002 och namnet kom fram på 1:ans buss vid Kungsbroplan i Stockholm. Associationen kom från att vi skulle ta våra kunder hela vägen, dvs agera bro åt våra kunder så de lyckas med sina mål. Under de senaste 12 åren har vi startat en rad dotterbolag till Swilkenbridge AB:

  • Swilkenburn – Var ett rent säljbolag där vi jobbade uteslutande med säljuppdrag.
  • Twosixtynine – Vi sålde och implementerade vårt sälj och ledarskapskoncept Art of Sales.
  • Principals Nose Invest – I detta bolaget samlade vi våra kunskaper och erfarenheter för att starta nya bolag eller nytt ägande för Swilkenbridge AB.
Utöver dessa bolag där Swilkenbridge AB har haft 100% ägande så har vi också tillsammans med olika parter grundat och byggt nya bolag:
  • Mypitch – Ett innovationsföretag som idag har ett nätverk på ca. 4.500 innovatörer/ kreatörer från 160 länder (fortfarande verksamt)
  • Generate – Jobbade uteslutande med försäljning av digital reklam (såldes till Expressen)
  • Talent & Brands – Var verksamt inom musikindustrin (såldes till övriga grundare)
  • Enterprize – Skapade och byggde nya varumärken (såldes till TV4–Gruppen)
ART OF SALES Vårt egna sälj och ledarskapskoncept – ”Sunt förnuft satt i system”
Konceptet bygger på 25 års erfarenhet och har testats i 13 länder i både tjänst- och produktbolag. Det handlar om att bygga framgångsrika bolag och säljorganisationer där vi skapar bästa möjliga förutsättningar för medarbetarna att växa tillsammans med bolaget.

VÅR HISTORIA

Våren 2002 startade vi Swilkenbridge AB Namnet Swilkenbridge kom fram på 1:ans buss vid Kungsbroplan i Stockholm. Associationen kom från att vi skulle ta våra kunder hela vägen, dvs agera bro åt våra kunder så de lyckas med sina mål. Under de senaste 12 åren har vi startat en rad dotterbolag till Swilkenbridge AB:

  • Swilkenburn – Var ett rent säljbolag där vi jobbade uteslutande med säljuppdrag.
  • Twosixtynine – Vi sålde och implementerade vårt sälj och ledarskapskoncept Art of Sales.
  • Principals Nose Invest – I detta bolaget samlade vi våra kunskaper och erfarenheter för att starta nya bolag eller nytt ägande för Swilkenbridge AB.

Utöver dessa bolag där Swilkenbridge AB har haft 100% ägande så har vi också tillsammans med olika parter grundat och byggt nya bolag:

  • Mypitch – Ett innovationsföretag som idag har ett nätverk på ca. 4.500 innovatörer/ kreatörer från 160 länder (fortfarande verksamt)
  • Generate – Jobbade uteslutande med försäljning av digital reklam (såldes till Expressen)
  • Talent & Brands – Var verksamt inom musikindustrin (såldes till övriga grundare)
  • Enterprize – Skapade och byggde nya varumärken (såldes till TV4–Gruppen)
ART OF SALES Vårt egna sälj och ledarskapskoncept – ”Sunt förnuft satt i system”
Konceptet bygger på 25 års erfarenhet och har testats i 13 länder i både tjänst- och produktbolag. Det handlar om att bygga framgångsrika bolag och säljorganisationer där vi skapar bästa möjliga förutsättningar för medarbetarna att växa tillsammans med bolaget.