En säljare kan vara skillnaden mellan succé och fiasko

Vi bär stort ansvar på våra axlar.

Hur många av er har t ex varit inne i en butik och fått så dålig service från deras säljare att ni beslutat att inte gå dit någon mer gång? Hur många av er har hittat en butik där säljande personal uppmärksammar er och ger er den service ni förtjänar? De kanske t o m kommer ihåg att ni varit där tidigare? Ni kanske rent utav gjort det till ”stammisställe”? Succe!

Jag måste erkänna att jag både en och två gånger tänkt att jag skall kontakta de butiker där servicen varit undermålig och meddela att jag tror de kan öka försäljningen med mer än 30 % bara genom att vara trevliga och tänka på kunden. För vem finns butikerna till för undrar jag ibland…

Att ha bra produkter och tjänster är grunden för att lyckas, men att ha duktiga säljare är skillnaden mellan succé och fiasko.

Dags att vi tar vårt ansvar som säljare!