En säljares juldagbok dag 2

2 December

Julhandeln börjar ta fart vilket får mig att tänka på service. Det där som vi alla vill erhålla när vi som bäst behöver den.

Jag har fått för mig att vi som håller på med försäljning kanske uppskattar bra service allra mest. Vad är det som får mig att säga så?

Jo, efter samtal med flera vänner och kollegor inom yrkeskåren så framkommer flera olika exempel hur de själva faller för bra service. Hur de efter att ha träffat en duktig kollega kommer hem med något annat än de från början hade tänkt. Mer nöjda och oftast med något som passar dem bättre.

Jag har flera egna exempel när en duktig säljare gjort mig mer nöjd än jag själv trodde. I klädbutiken, i ljudbutiken, hos bilhandlaren, i möbelbutiken o s v. Det spelar ingen roll var, utan hade de bara bra service så var jag såld.

Om jag springer in i flera sådan butiker med duktiga säljare i jul så kommer mina barn bli mycket nöjda…!

Nu åker vi.