”Det är inte vi, det är vår underleverantör”

Vilket intressant svar från supportavdelningen på ett av de stora telekom bolagen. Jag tror inte detta är något ovanligt svar utan något flera av er läsare också råkat ut för.

Jag blir dock lika fascinerad varje gång. Att börja med att skylla ifrån sig säger allt erfarenhet är bland det sämsta du kan göra. Ni skall alltid börja med att ta ert ansvar!

Jag tror, nej förresten, jag är övertygad om att 1) de förlorar många kunder p g a detta beteende 2) de företag som inser kraften med att utgå från kundens upplevelse och nöjdhetsgrad kommer få långa och lönsamma relationer.

Hur kommer det sig att så få företag inser värdet av nöjda kunder och fördelen med att ha många ambassadörer?

Jag skäms ibland för att dessa bolag säger att de jobbar med försäljning. De vet inte vad de pratar om.

Se styrkan med att lära era supportteam förstå försäljning PÅ RIKTIGT och ni har enormt mycket större chanser att lyckas på er marknad!

Om ni har exempel på bolag ni tycker är bra, tipsa mig så får jag möjligheten att bli en del av hyllningskören :-)